Totesin tänään, että mun painoremonttini taitaa olla jo viimeistelyä vaille valmis. Olen aika tyytyväinen jo nyt tähän pikku tiivistymiseen. Ehkä voisi vielä vajaan kilon laihduttaa ja sitten olen ehkä täysin tyytyväinen. Jos nyt nainen on koskaan tyytyväinen! Mutta kai sitä pitäis äiti-ihmisenä olla. Ei sitä voi täydellisyyttä vaatia itseltään synnyttänyt nainen. Raskauden jälkeen mulle on jäänyt mahalöllöä ja sen mieluusti antaisin pois mutta ehkä se tuli jäädäkseen. Olen laihduttanut ihan mututuntumalla ja fiilispohjalta ja se on sujunut tosi helposti. Olen laihduttanut ruokavaliolla, en liikuntaa lisäämällä. Minä ainakin saan selvästi paremmin laihdutettua pelkällä selkeällä ruokavaliomuutoksella. Ja herkkujakin olen voinut syödä, tosin paljon vähemmän kuin ennen. Varsinaista nälkää en ole juurikaan joutunut kärsimään, enkä askeesissa elämään. Motivaation löytäminen on kaiken a ja o, ja taitaa olla ikuinen arvoitus, miksi ja milloin sen löytää ja mistä se tulee. Se vaan tuli vuosien jälkeen, hups. Vielä menisi kai viikko tai kaksi tavoitteen saavuttamiseen eli 58 kiloon. Ellen sitten innostu jatkamaan. Tuo 58.0 kg saa olla kyllä sitten tiukka yläraja painolle tästä lähtien! Lihavoin sen tähän itselleni muistutukseksi.

Sanotaan, että laihduttaminen on helpompaa kuin painon pitäminen laihdutuksen jälkeen. Saa nähdä miten käy. Toivottavasti noin ei olisi.

Kuntoiluakin pitäisi kyllä lisätä, ehkä sitten kesällä. Olisi kiva vähän kiinteytyä ja saada lihaskuntoa. Nuo lihasjumppien tekemisetkin motivoi oikeastaan jotenkin enemmän, kun on saanut vähän rasvaa pois. Kai sitä on jotenkin kevyempi olo ja jaksaa paremmin rehkiä, kun elopaino on pienempi. Ja lihastenkin on mahdollista näkyä paremmin kun eivät ole rasvakerroksen alla ;). Vaikka terveyshän se tärkein syy on, että haluan pitää kunnosta huolta, mutta kyllä ulkonäköpuolikin kummasti motivoi, kun saa parikin kiloa pois. Olen ollut myös nyt laihdutuksen aikana ihmeen pirteä ajoittaisia väsymyskohtauksia lukuunottamatta ja parempaan vaan menee koko ajan.

Kauheaa kohkaamista ja hehkutusta parin kilon laihdutuksesta, mutta mulle sekin on ihme. Olen vuosien ajan vaan kerännyt lisää kiloja ja suunnitellut laihduttamista, mutta mitään ei ole tapahtunut. Ihana huomata, että se sittenkin on mahdollista.